Sari la conținut

Scala de evaluare a credințelor iraționale legate de jocurile de șansă

Vă rugăm să citiți afirmațiile de mai jos și să bifați varianta cea mai potrivită în cazul dumneavoastră.

1= dezacord puternic

2= dezacord moderat

3= ușor dezacord

4= indecis

5=ușor de acord

6=acord moderat

7=total de acord

1. Jocurile de șansă mă fac mai fericit.

2. Nu pot trăi fără jocurile de șansă.

3. Rugăciunile mele mă ajută să câștig.

4. Pierderile din timpul jocului vor fi urmate de o serie de câștiguri.

5. Îndemânarea și abilitățile mele mă determină să joc în continuare.

6. Când joc, lucrurile mele mă determină să joc în continuare.

7. Când joc, lucrurile par a fi mai bune.

8. Este dificil să mă opresc din joc, deoarece mi-am pierdut controlul.

9. Există anumite numere sau culori care ajută să-mi crească  șansele de câștig.

10. Pierderile se datorează ghinionului sau unei conjucturi nefericite, deci voi continua să joc.

11. Când joc, viitorul pare mai strălucitor (roz).

12. Dorința de a juca e mai puternică decât mine.

13. Colecționez anumite obiecte care mă ajută să câștig.

14. După ce câștig o dată, sigur voi câștiga și în continuare.

15. Pierderile mele s-au datorat unei întâmplări, deci voi continua să joc.

16. Pariurile îmi reduc tensiunea și stresul.

17. Nu sunt suficient de puternic pentru a mă opri din joc.

18. Am anumite ritualuri și obiceiuri care-mi poartă noroc.

19. Există perioade în care sunt norocos și joc numai în acele perioade.

20. Amintirea câștigului pe care l-am avut mă face să joc în continuare.

21. N-am să pot să renunț la joc niciodată.

22. Am o oarecare putere de a face predicții cu privire la câștigul care urmează.

23. Dacă schimb numele pe care joc, îmi scad șansele de câștig.

Scorul se obține prin însumarea rezultatelor răspunsurilor la toți itemii, scorurile înalte indică un nivel mai înalt al gândurilor iraționale ale jucătorilor.

Scala   de   evaluare   a  gândurilor   iraționale   (GRCS)   este   un   chestionar   cu   23   itemi elaborat de Raylu și Oei 2004, cu ajutorul cărora participanții pot auto-evalua credințele iraționale legate de jocuri de  șansă.